2008-08-05

Livshistoria av felringning

För en stund sedan ringde min mobil, men jag hann inte svara.
Nyfiken som jag är så var jag ju tvungen att ringa tillbaka för att höra vem det var och vad densamme ville mig.

Det visade sig att det var en kvinna från Enköping som hade försökt att ringa till sin dotter i Stockholms skärgård. Hon var lite orolig för henne och hennes sambo eftersom det har blåst och regnat rejält där.

Hon var dessutom väldigt trevlig och pratsam och därför blev vi pratande i drygt fem minuter, och man hinner få reda på ganska mycket på den stunden. Tex att dottern har en sambo söderifrån, är gravid med första barnet och att de galet nog sjösatte sin segelbåt i går :-)

Det var rejält mycket roligare att prata med henne än att ta reda på en nedskiten Anton med dynga ända nere i stövlarna en stund senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar